Informační systém SU

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2023

    1. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ, Yveta ODSTRČILÍKOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Jan VIKTORIN, Kristína PAPAJOVÁ, Petra VOLNÁ, Kristína TKÁČOVÁ, Terézia HARČARÍKOVÁ, Ľudmila MAJERNÍKOVÁ, Andrea OBROČNÍKOVÁ, Hana RYŠLAVÁ, Zuzana PALOUNKOVÁ, Helena ŘÍHOVÁ, Markéta HEINZOVÁ, Beata ZAJĘCKA, Daniel TOPINKA, Jakub JANAS, Alexandra HONOVÁ, Aida URREA-MONCLÚS a M. Àngels BALSELLS BAILÓN. CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION : PARENTAL RESILIENCE AND SUPPORT IN RAISING CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2023, 158 s. ISBN 978-80-7510-567-7.
    2. JANKŮ, Kateřina, Agnieszka SMROKOWSKA-REICHMANN, Ramona RIBES CASTELLS, María JOSÉ CID RODRIGUEZ, Eduardo BLANCO, Eva JANKŮ, Jarmila PIPEKOVÁ a Jan VIKTORIN. Implementation of Snoezelen - MSE in the Czech republic, Poland and Catalonia. Opava: Faculty of Public Policies, Silesian University in Opava, 2023, 298 s. 1. ISBN 978-80-7510-560-8.
    3. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ, Jarmila PIPEKOVÁ a Jan VIKTORIN. Selected Aspects of Elementary Schools' Approaches to the Primary Prevention of Pupils' Risky Behavior. Online. In IATED. INTED2023 Proceedings 17th International Technology, Education and Development Conference Valencia, Spain. 6-8 March, 2023. Valencia, Spain: IATED, 2023, s. 1651-1657. ISBN 978-84-09-49026-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2023.0464.
    4. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ, Jarmila PIPEKOVÁ a Jan VIKTORIN. Selected Aspects of Elementary Schools' Approaches to the Primary Prevention of Pupils' Risky Behavior. In INTED2023: 17th annual International Technology, Education and Development Conference. 2023.
    5. VIKTORIN, Jan. Specific learning disabilities. Online. In Reference Module in Neuroscience and Biobehavioral Psychology. 1. edition. Missouri: Elsevier, 2023. ISBN 978-0-12-809324-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/B978-0-323-96023-6.00066-X.
    6. PIPEKOVÁ, Jarmila a Jan VIKTORIN. The point of an intact sibling in the family of an individual with Down syndrome. Online. In Zezulková, E., Janků, K. (eds.). Current Questions of Special Education: Parental Resilience and Support in Raising Children with Special Needs. 1. vydání. Opava: Silesian University, 2023, s. 15-32. ISBN 978-80-7510-567-7.

    2022

    1. VIKTORIN, Jan. Downův syndrom: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2022, 101 s.
    2. VIKTORIN, Jan. Kreativita u dětí a žáků s dyslexií. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2022, roč. 11, č. 1, s. 89-101. ISSN 2585-7363.
    3. VIKTORIN, Jan. Poradenství a intervence u žáků se specifickými poruchami učení: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2022, 118 s.
    4. PIPEKOVÁ, Jarmila a Jan VIKTORIN. Postavení intaktního sourozence v rodině s jedincem s Downovým syndromem. In Proměny rodiny XI. Výzvy 21. století pro pomáhající profese. 2022.
    5. PIPEKOVÁ, Jarmila a Jan VIKTORIN. Psychopedie: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2022, 97 s.
    6. FAJMONOVÁ, Tereza a Jan VIKTORIN. Pupils' View on Socio-Pathological Phenomena. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2022, roč. 8, č. 1, s. 31-55. ISSN 2464-5877.
    7. VIKTORIN, Jan. Reedukace specifických poruch učení: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2022, 112 s.
    8. VIKTORIN, Jan. Social Barriers of Pupils and Students with Specific Learning Disabilities. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, 2022, roč. 11, č. 1, s. 171-188. ISSN 2543-7585.
    9. VIKTORIN, Jan. Speciálněpedagogická diagnostika: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2022, 113 s.

    2021

    1. VIKTORIN, Jan. Approach to the Development of Perception-motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at Primary Schools. In VIIIth International Conference Word in Education: Good Practices and Challenges Regarding the Fostering of Resilience in Schools. 2021.
    2. VIKTORIN, Jan. Creativity in Children and Pupils With Dyslexia. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, 2021, roč. 10, č. 2, s. 15-34. ISSN 2543-7585.
    3. VIKTORIN, Jan. Inkluzivní vzdělávání a speciálněpedagogická podpora žáků s lehkým mentálním postižením. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita, 2021, 172 s. ISBN 978-80-7510-489-2.
    4. VIKTORIN, Jan. Metodologie speciálněpedagogického výzkumu: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2021, 139 s.
    5. DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Percepčně-motorické schopnosti u dětí a žáků s lehkým mentálním postižením. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, roč. 10, č. 1, s. 41-53. ISSN 2585-7363.
    6. DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Podpůrná opatření uplatňovaná při vzdělávání žáků s odlišným kulturním prostředím a jinými životními podmínkami ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, roč. 10, č. 1, s. 77-99. ISSN 2585-7363.
    7. PIPEKOVÁ, Jarmila a Jan VIKTORIN. Positive Impact of the Snoezelen Concept on Children and Pupils with Health Disabilities. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2021, roč. 7, č. 1, s. 11-33. ISSN 2464-5877.
    8. DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Postoje pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, roč. 10, č. 2, s. 66-86. ISSN 2585-7363.
    9. DOSTALOVÁ, Eva, Lucie LOOSOVÁ a Jan VIKTORIN. Přístup učitelů české základní školy k rozvoji zrakové a sluchové percepce žáků s lehkým mentálním postižením. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, roč. 10, č. 1, s. 54-67. ISSN 2585-7363.
    10. DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Sociální bariéry u žáků a studentů se specifickými poruchami učení. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, roč. 10, č. 2, s. 53-65. ISSN 2585-7363.

    2020

    1. DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. František Bakule – jeden z hlavních představitelů somatopedie v České republice. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2020, roč. 9, č. 2, s. 138-151. ISSN 2585-7363.
    2. LOOSOVÁ, Lucie a Jan VIKTORIN. Perceptual Motor Skills in Children and Pupils with Mild Intellectual Disabilities. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, 2020, roč. 9, č. 2, s. 79-95. ISSN 2543-7585.
    3. VIKTORIN, Jan. Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita, 2020, 137 s. ISBN 978-80-7510-424-3.
    4. VIKTORIN, Jan. Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách. Online. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita, 2020, 137 s. ISBN 978-80-7510-425-0.
    5. DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita, 2020, 106 s. ISBN 978-80-7510-422-9.
    6. DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Online. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita, 2020, 106 s. ISBN 978-80-7510-423-6.
    7. VIKTORIN, Jan. Snoezelen in Theory, Practice and Research. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2020, roč. 6, č. 2, s. 57-58. ISSN 2464-5877.
    8. LOOSOVÁ, Lucie a Jan VIKTORIN. Teachers’ Awareness of the Development of Perceptual Motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at a Primary School in the Czech Republic. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, 2020, roč. 9, č. 2, s. 97-119. ISSN 2543-7585.
    9. VIKTORIN, Jan. The Reading Process and Its Regularities in the Education of Pupils with Dyslexia. In VIIth International Conference Word in Education: Good Word, Bad Word, No Word. 2020.
    10. DOSTALOVÁ, Eva, Soňa PAPŠOVÁ a Jan VIKTORIN. Využitie metód a princípov v neformálnom vzdelávaní žiakov s odlišnými životnými a kultúrnymi podmienkami na Slovensku. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2020, roč. 9, č. 2, s. 39-57. ISSN 2585-7363.
    11. DOSTALOVÁ, Eva, Anna KRATOCHVÍLOVÁ a Jan VIKTORIN. Vztah intaktního jedince k jeho sourozenci s Downovým syndromem. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2020, roč. 9, č. 2, s. 98-112. ISSN 2585-7363.

    2019

    1. VIKTORIN, Jan. Cena děkana PdF MU za významný tvůrčí čin. 2019.
    2. DOLEŽALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Jan Chlup – jeden z hlavních představitelů somatopedie v České republice. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2019, roč. 8, č. 2, s. 152-166. ISSN 2585-7363.
    3. DOLEŽALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2019, roč. 8, č. 2, s. 65-78. ISSN 2585-7363.
    4. VIKTORIN, Jan a Monika WINKLEROVÁ. Názory rodičů na využívání počítačových her a aplikací u žáků s poruchou autistického spektra v České republice. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2019, roč. 8, č. 1, s. 88-103. ISSN 2585-7363.
    5. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Jarmila PIPEKOVÁ, Jan VIKTORIN a Marie VÍTKOVÁ. Rozšíření školního poradenského pracoviště o pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa. Online Journal of Primary and Preschool Education. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2019, roč. 3, č. 1, s. 1-8. ISSN 2533-7106. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21062/ujep/326.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/1.
    6. DOLEŽALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Rudolf Jedlička – jeden z hlavních představitelů somatopedie v České republice. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2019, roč. 8, č. 1, s. 124-140. ISSN 2585-7363.
    7. VIKTORIN, Jan. Úkoly školního speciálního pedagoga v inkluzivní škole. In Bartoňová, M., Magerová, J., Pipeková, J., Řehulka, E., Viktorin, J., Vítková, M. Školní speciální pedagog a školní psycholog v inkluzivní škole a možnosti jejich spolupráce s interními a externími subjekty. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2019, s. 31-43. ISBN 978-80-210-9310-2.

    2018

    1. FIALOVÁ, Ilona, Simona HALVOVÁ a Jan VIKTORIN. Asistent pedagoga v kontextu inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole v České republice. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2018, roč. 7, č. 2, s. 81-95. ISSN 2585-7363.
    2. ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Diagnostický proces u jedinců s lehkým mentálním postižením. Online. In Hutyrová, M., Růžičková, V. (eds.). Perspektivy společného vzdělávání. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2018, s. 113-120. ISBN 978-80-244-5430-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/pdf.18.24454306.
    3. FIALOVÁ, Ilona a Jan VIKTORIN. František Kábele – jeden z hlavních představitelů somatopedie a logopedie v České republice. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2018, roč. 7, č. 2, s. 111-126. ISSN 2585-7363.
    4. VIKTORIN, Jan. Inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách: výzkumný projekt. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 171 s. ISBN 978-80-210-9076-7.
    5. VIKTORIN, Jan a Marie VÍTKOVÁ. Pracovníci školního poradenského pracoviště v inkluzivním prostředí škol hlavního vzdělávacího proudu v Jihomoravském kraji. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2018, roč. 7, č. 1, s. 24-47. ISSN 2585-7363.
    6. VIKTORIN, Jan. Teacher Assistant in the Inclusive School Environment. The Educational Review, USA. New York: Hill Publishing Group Inc., 2018, roč. 2, č. 6, s. 320-329. ISSN 2575-7938. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.26855/er.2018.06.001.

    2017

    1. ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Analýza a komparace podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Německu a České republice. In V. Olomoucké speciálněpedagogické dny. 2017.
    2. VIKTORIN, Jan. Analýza podpůrných opatření u žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základních škol. In Speciální a inkluzivní pedagogika, XI. ročník konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika. 2017.
    3. VIKTORIN, Jan. Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základních škol v Jihomoravském kraji. In Horáková, R., Vítková, M. et al. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 171-189. ISBN 978-80-210-8915-0.
    4. ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Spolupráce pediatrů a poradenských zařízení při diagnostickém procesu mentálního postižení v raném věku. In Hutyrová, M., Růžičková, V. (eds.). Koheze speciální pedagogiky v současnosti. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2017, s. 135-146. ISBN 978-80-244-5256-2.
    5. VIKTORIN, Jan. The Activity of Staff of the School Counseling Centre in Inclusive Environment of Mainstream Schools. In 9th International Conference for Theory and Practice in Education. 2017.
    6. ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Úroveň kreativity u jedinců s dyslexií. In Vrubel, M. a kol. Speciální a inkluzivní vzdělávání - přehledové studie. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 47-60. ISBN 978-80-210-8894-8.

    2016

    1. VIKTORIN, Jan a Martin VRUBEL. Asistent pedagoga v inkluzivním prostředí školy. In Vrubel, M. a kol. Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 7-20. ISBN 978-80-210-8468-1.
    2. ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. In IV. Olomoucké speciálněpedagogické dny. 2016.
    3. VIKTORIN, Jan. Využití mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež ve speciální pedagogice. In Bočková, B., Vítková, M. et al. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 71-77. ISBN 978-80-210-8508-4.

    2015

    1. ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. In Vrubel, M. a kol. Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 19-29. ISBN 978-80-210-8107-9.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 27. 4. 2024 06:05